Nie jest łatwo przeżyć w zdrowiu, szczególnie teraz, gdy widać wielu chorych kichaczy i smarkaczy. Nasze systemy immunologiczne utraciły odporność. Aby podnieść sprawność organizmu, wystarczą dobre chęci i systematyczność działania. Wszystko do przemyślenia, a nuż coś zaciekawi i przypadnie do gustu?

Co zrobić, aby utrzymać kondycję ciala?

1- Szczepić siebie i dzieci.

2 – Wychodzić na spacery, zabierać z sobą dzieci, by miały więcej ruchu.

3 – Znaleźć czas na odpoczynek, dbać o wystarczającą ilość snu.

4- Jeść nieprzetworzoną żywność.

5 – Dalej nosić maski z atestem w dużych skupiskach ludzi: galeriach, tramwajach, sklepach, autobusach, koncertach

Jakie naturalne środki stosować, by zwiększyć odporność układu immunologicznego?

Zacznijmy od środków znanych przed wiekami, które wzmacniały przodków i zastępowały antybiotyki. Na chemię zawsze jest czas. Zrobić syrop z pokrojonej cebuli, czosnku, miodu i cukru, syrop z imbiru i miodu, czy syrop z propolisu (50 g propolisu, 350 ml spirytusu i 150 ml wody), sok z kiszonych buraków z czosnkiem. Te naturalne antybiotyki również wzmocnią odporność na choroby.

Sałatkowa mikstura na odporność wg przepisu dr Fuhrmana: Pół szklanki soku z granatów, 1 jabłko obrane i wydrążone, 1/4 szklanki orzechów, 3 szklanki liści jarmużu, 1 szklanka liści sałaty zmiksować blenderem na wysokich obrotach do uzyskania jednolitej konsystencji, dodać 1/4 szklanki wody, latem koski lodu.

W jaki sposób zapobiegać chorobom?

Wszyscy znamy zasady, więc przypomnę: zdrowy tryb życia, czyli ruch, sen, wypoczynek; higiena osobista, w tym częste mycie rąk, a w podróży żelem antybakteryjnym; zdrowe, zbilansowane i różnorodne jedzenie na talerzu; szczepienia oraz regularna aktywność fizyczna.

Co jeść, by wzmocnić organizm?

Każdy wie i co z tego, kiedy zazwyczaj smakuje co innego. Zacznijmy od kiszonek, naturalnych probiotyków, gdyż kisić można prawie wszystkie warzywa i owoce. Żaden problem, by przekonać się, co tobie smakuje, więc do słoja wrzucamy cząstki kalafiora, brokułów, papryki, cukinii, jabłek, rzodkiewki, czosnek, cytryny, pomarańcze, śliwki, marchewki itp. zalewamy osoloną wodą (1 łyżka na litr wody), suchą łodygę kopru, laur i ziele, ja dorzucam wiórka zasuszonego latem korzenia chrzanu, czyli postępujemy tak samo, jak w przypadku kiszenia ogórków i buraków, potem odstawiamy w ciepłe miejsce. Dobrze działają fermentowane produkty mleczne, to jest jogurt, maślanka, kefir. Odporność zwiększają owoce i warzywa, przede wszystkim krzyżowe: jarmuż, brukselka, kapusty, brokuły; kalafiory, poza tym chrzan, papryka, borówki, cebula, czosnek, z zieleniny rzeżucha, rukola, pietruszka. Do tego ryby, nasiona strączkowe, orzechy, a pieczywo tylko pełnoziarniste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.